طراحی سایت حرفه ای، به گونه ای انجام می شود که نتیجه ی آن، وب سایتی با تأثیرگذاری بسیار عالی روی مخاطبان است. معمولا هدف از طراحی سایت شرکتی یا فروشگاهی، بهبود کسب و کار و افزایش فروش است. یک طراح وب حرفه ای می تواند به خوبی، این نیاز مشتری را برآورده نماید.
طراحان حرفه ای، با داشتن مهارت های برنامه نویسی وب و طراحی گرافیکی و با کمک فنون بازاریابی دیجیتال، می توانند وب سایتی خلق کنند که مجموعه ای از تصاویر، محتوای متنی و ویدئوها، اینفوگرافی ها، موشن گرافیک ها و جداول است، که به خوبی و آراستگی و با هدف بیشترین اثرگذاری روی مخاطب، در کنار هم قرار گرفته اند.
چیزی که در نهایت همه مشتریان به دنبال آن هستند، افزایش فروش و بهبود کسب و کار است. اساسا به همین دلیل نیز، اقدام به طراحی سایت می نمایند.
اما اکثر مشتریان، با قواعد طراحی و فنون بازاریابی دیجیتال آشنایی کافی ندارند. ممکن است مشتری تمایل داشته باشد که لوگوی خود را با ظاهری فانتزی و غیرحرفه ای در وب سایت، به نمایش بگذارد. اما یک طراح وب با تجربه، می داند که ارائه درست و حرفه ای عناصر موجود در صفحات سایت، مهم ترین نقش را در موفقیت آن وب سایت دارد. بنابراین بهتر است طراحان وب، مشتریان خود را به سمت کاری که صحیح است، ترغیب نمایند و از اطاعت بی چون و چرای درخواست های غیراصولی مشتریان پرهیز کنند.
در این مقاله به نکاتی ظریف در خصوص طراحی حرفه ای وب سایت اشاره خواهد شد.
درصورتی که وب سایتی که مشغول طراحی آن هستید، یک وب سایت شرکتی است، تمرکز اصلی شما، باید بر معرفی خدمات و محصولات شرکت باشد. اگر وب سایت، یک فروشگاه آنلاین است، بایستی ، محصولات را به طور جلب توجه کننده و جذاب، در صفحه اصلی معرفی کنید.
اگر وب سایت، یک مجله اینترنتی است، باید مطمئن شوید که پست های بلاگ و دسته های مطالب، به خوبی دیده شده و توجه مخاطب را به خود جلب می کنند.
اگر قصد دارید از طریق وب سایت، کسب درآمد نمایید، بهتر است تنها تبلیغاتی را که با موضوع سایت در ارتباط هستند، درج نمایید. به عنوان مثال اگر وب سایت شما، یک سایت خبری و در حوزه تکنولوژی است، می توانید تبلیغات فروشگاه های موبایل و لوازم جانبی را در آن قرار دهید. اما اگر موضوع وب سایت شما، معماری و طراحی دکوراسیون است، قرار دادن تبلیغات فروشگاه موبایل، کار درستی نیست.
احتمالا شما هم وب سایت هایی را که مملو از بنرهای تبلیغاتی چشمک زن هستند، دیده اید. تماشای محتوای چنین وب سایت هایی، به دلیل حجم غیرعادی تبلیغات، بسیار خسته کننده و آزاردهنده است. مخاطبان چنین وب سایت هایی، معمولا ترک کردن سایت را به خواندن مطالب آن ترجیح می دهند.
بهتر است به مخاطبان خود احترام گذاشته و به اندازه ای از تبلیغات استفاده کنید که باعث دلزدگی آنها نشود.
با توجه به موضوع وب سایت می توانید رنگ اصلی و رنگ های فرعی را انتخاب نمایید. بهتر است از تعداد زیادی رنگ در طراحی سایت استفاده نکنید، چرا که ظاهر سایت شما را آشفته و بی نظم نشان می دهد.
بهتر است اصطلاحاً "پالت رنگ" داشته باشید. برای انتخاب پالت رنگی مناسب می توانید پس از انتخاب رنگ اصلی، به سایت هایی مانند ColorPalettes.net مراجعه کرده و رنگ های هماهنگ با آن را پیدا کنید.
هنگامی که پالت رنگی مناسب را یافتید، در طراحی صفحات به آن وفادار باشید و تنها از رنگ های موجود در پالت خاص وب سایت خود استفاده کنید. به این ترتیب، برای وب سایت، شخصیتی ویژه خلق می کنید که باعث تأثیرگذاری قوی بر مخاطب و ایجاد علاقه در آنان خواهد شد.
برای انتخاب رنگ بندی وب سایت، ابتدا به موضوع آن توجه کنید. گاهی لازم است برای ایجاد جلوه ای باوقار و نفیس، از رنگ هایی با تم تیره استفاده کنید. گاهی لازم است برای ایجاد حس هیجان و شادی، از رنگ های تند و گرم استفاده کنید. شاید هم گاهی اوقات، برای ایجاد حس آرامش، رنگ های ملایم و روشن را به کار ببرید.
هنگامی که یک بازدید کننده وارد وب سایت می شود، نگاهی اجمالی بر محتوای صفحه می اندازد تا موضوع کلی و سبک و سیاق محتوای سایت را درک کند. او تنها چند دقیقه از زمانش را به این کار اختصاص می دهد.
این چند دقیقه (معمولا پنج دقیقه)، فرصتی کوتاه و طلایی برای معرفی وب سایت به مخاطب است. بنابراین بهتر است، مهم ترین اطلاعات را به طور برجسته و جلب توجه کننده به مخاطب نمایش دهید. از تگ عنوان (هیدینگ 1 و 2 ) برای نمایش مطالب مهم و عنوان ها استفاده کنید.
[ux_banner bg="23624"]
[text_box width="35" animate="flipInX" position_x="95" position_y="5"]
[button text="طراحی سایت اختصاصی" visibility="hide-for-medium"]
[/text_box]
[/ux_banner]
هیچ چیز برای خواننده، خسته کننده تر از یک پاراگراف بی پایان و بلند نیست. نگارش متن در قالب پاراگراف های کوتاه، کمک می کند تا خواننده بتواند درک بهتری از متن داشته و آسان تر آن را بخواند.
حتما از زیر عنوان ها (عنوان های فرعی) در تولید محتوا استفاده کنید تا خواننده در مورد محتوای پاراگراف پیش رو، اطلاعاتی کلی کسب کند.
فرم های ثبت نامی که اطلاعات زیادی را از مخاطب میخواهند، چندان مورد علاقه بازدید کنندگان قرار نمی گیرند. درصورتی که فرم ثبت نام، اطلاعات غیر معمول و بیش از حدی را از کاربران طلب کند، نرخ ثبت نام بسیار پایین می آید.
بنابراین بهتر است هنگام ثبت نام، به دریافت ایمیل، شماره تماس اختیاری و نام اکتفا کنید.
بهتر است تنها مطالب ضروری و مورد علاقه خوانندگان را درج کنید. از اطناب و طولانی کردن بیش از حد پست ها پرهیز کنید. فراموش نکنید که در میان متون طولانی از تصاویر و ویدئو ها استفاده کنید تا نوشته شما خسته کننده نشود.
همچنین به موضوع کلی سایت توجه داشته باشید و از درج مطالب غیر مرتبط پرهیز کنید.
////
در نگارش متن نهایت دقت را به کار گیرید.هنگام درج محتوا از کلمات و فرم نگارش درست استفاده کنید. در صورتی که به نگارش روان و بدون غلط تسلط ندارید، حتما از افراد متخصص در حوزه تولید محتوا و نگارش مطالب وب،کمک بگیرید.
[ux_banner bg="23625"]
[text_box width="59" animate="flipInX" position_x="100" position_y="5" visibility="hide-for-medium"]
ما برای شما محتوایی مطابق با نیاز مشتریانتان تولید میکنیم
[button text="تولید محتوا سئو شده" color="secondary"]
[/text_box]
[/ux_banner]
شاید سال ها پیش، استفاده بیش از حد از کلیدواژه ها، برای سئوی سایت، مفید بود. اما اکنون این طور نیست. در حال حاضر رضایت خوانندگان، مهم ترین فاکتور گوگل، برای رتبه بندی و سئو سایت هاست.
طبیعتا استفاده غیرعادی و بیش از حد از کلیدواژه ها، متن شما را خسته کننده و زننده خواهد کرد. در این صورت خواننده علاقه ای به خواندن متن نخواهد داشت و سایت را ترک می کند.
در استفاده از کلمه کلیدی، طبیعی عمل کنید. تنها در جملاتی که امکان استفاده از این کلمات وجود دارد، آنها را درج کنید.
منوی سایت را طوری طراحی کنید که در همه بخش ها و همه قسمت های صفحه، در اختیار کاربر قرار داشته باشد. رنگ بندی و نحوه نمایش منو را به گونه ای تنظیم کنید که چه در موبایل و چه در دسکتاپ، زیبا و در عین حال کاربردی باشد.
کاربران نمی توانند زمان زیادی را منتظر لود شدن سایت شما بمانند. یک سایت با سرعت بارگذاری مناسب، ظرف مدت یک تا دو ثانیه لود میشود. برای بهینه سازی سرعت بارگذاری سایت، از فایل های css فشرده استفاده کرده و میزبانی فایل های جاوااسکریپت را به گوگل بسپارید.
نیازی نیست که تصاویر همه جای سایت شما حضور داشته باشند! استفاده از تصویر به عنوان بک گراند بلوک های متن، تنها باعث سنگین شدن سایت و بیشتر شدن زمان بارگذاری آن خواهد شد.
اما اگر اصرار به این کار دارید، تصاویر انتخابی برای پس زمینه نباید بیش از 1 مگابایت حجم داشته باشند.
استفاده از فونت و رعایت اندازه مناسب آن، تأثیر به سزایی در رضایت کاربران خواهد داشت. بهتر است نحوه نمایش متون در موبایل و دسکتاپ را بررسی کرده و در صورت لزوم، تغییرات لازم را اعمال کنید.
از به کاربردن چندین فونت متفاوت پرهیز کنید، زیرا باعث آشفتگی ظاهر وب سایت خواهد شد.
برای جذابیت بیشتر صفحات سایت خود، بهتر است از عناصر و ابزار های گرافیکی مانند گردینت ها و آیکون ها استفاده کنید. استفاده درست و به جا از این عناصر جذابیت بیشتری به صفحات سایت بخشیده و باعث ایجاد علاقه بیشتر در کاربر می شود.
در طراحی صفحات، از تصاویر gif قدیمی، ایموجی های نامربوط و عناصر بصری به مقدار زیاد استفاده نکنید. سعی کنید سبک طراحی شما، مطابق با زمان کنونی باشد. ترندهای طراحی وب سایت در زمان حال را همواره در نظر گرفته و با ترکیبی از خلاقیت خود و الهام از آن ترندها، وب سایت خاص خود را طراحی کنید.
بازار اینترنتی و خرید و فروش آنلاین، از دهه های پیشین آغاز شد و از آن زمان تا کنون همواره در حال گسترش بوده است؛ اما شرایط جدید حاکم بر دنیا (برقراری قرنطینه و محدودیت در تردد)، باعث گسترش بیش از پیش ضریب نفوذ استفاده از اینترنت در زندگی روزمره و کسب و کارها شده است.
بنابر شرایط موجود و افزایش تمایل کاربران اینترنت، به انجام خرید به صورت اینترنتی، می توان نتیجه گرفت، طراحی فروشگاه اینترنتی، یکی از مهم ترین نیازهای فروشندگان، برای ادامه حیاتِ کسب و کار آنها است. چرا که در شرایط کنونی، تنها داشتن یک فروشگاه اینترنتی است که می تواند موجب بقای فروش محصولات و حتی رشد بیشتر آن بشود.
در این مقاله، به معرفی و بررسی بهترین طراحی سایت فروشگاه اینترنتی در سال 98 می پردازیم. به این ترتیب می توانید با توجه به بودجه و نیاز خود، مناسب ترین شرکت را برای طراحی سایت، بیابید و کار ساخت فروشگاه اینترنتی خود را با اطمینان بیشتر به دست افراد حرفه ای و متخصص بسپارید.
طراحی سایت و به طور ویژه، طراحی فروشگاه اینترنتی، خدمتی حرفه ای و تخصصی است که بسیاری از شرکت ها با قیمت های گوناگون، به راحتی، برای مشتریان خود انجام می دهند. اما تنها تعداد کمی از فروشگاه های اینترنتی، با استقبال مشتریان مواجه شده و به خوبی در میان مشتریان و کاربران اینترنت، مطرح می شوند. آیا این موفقیت، حاصل شانس و اقبال فروشندگان است؟
خیر! موفقیت فروشگاه های اینترنتی، اتفاقی نیست و به عوامل زیادی بستگی دارد. یکی از مهم ترین این عوامل، طراحی فروشگاه اینترنتی به صورت حرفه ای است.
شاید بتوان مراحل طراحی یک فروشگاه اینترنتی موفق را در دو گام تعریف کرد:
برای کسب موفقیت در فروش آنلاین، لازم است تا هریک از این دو مرحله به طور حرفه ای و با رعایت اصول تخصصی انجام شوند. ممکن است طراحی یک فروشگاه توسط برترین طراحان انجام شود؛ اما به دلیل سئوی نامناسب و بازاریابی ضعیف، آنچنان که باید، در میان مشتریان مطرح نشود. از طرفی ممکن است یک فروشگاه اینترنتی، با وجود سئوی قوی، طراحی ضعیف و نامطلوبی داشته باشد. در این حالت نیز، کاربران، به خرید کردن از چنین فروشگاهی، علاقه نشان نمی دهند.
بنابراین پیش از هر اقدامی، باید توجه نمود که "طراحی حرفه ای سایت " و "سئو سایت و محتوا گذاری"، مکمل یک دیگر هستند و هریک از آنها بدون وجود دیگری، نتیجه مطلوبی را حاصل نمی کند.
بسیاری از طراحان وب سایت، دانشجویان و طراحان دورکار (فری لنسر) نیز می توانند کار طراحی فروشگاه اینترنتی را انجام دهند. امتیاز سپردن کار به چنین افرادی، هزینه پایین تر آن است. اما انتخاب یک شرکت معتبر برای طراحی سایت، علی رغم هزینه بیشتر، مزایای بسیار مهمی دارد:
در واقع وجود نمونه کارهای حرفه ای، مهر تأییدی بر اعتبار شرکت مورد نظر و تخصص و مهارت طراحان آن است.
در واقع شرکت ها متعهد می شوند تا طراحی سایت را بر اساس ویژگی های انتخابی مشتری انجام دهند. طبعا چنانچه وب سایت تحویل داده شده با ویژگی های مندرج در قرارداد، هماهنگی نداشته باشد، می توان آن را به طور قانونی پیگیری نمود.
ویژگی هایی مانند طراحی واکنش گرا یا responsive، قالب حرفه ای، ظاهر آراسته و چشم نواز صفحات، ساخت درگاه پرداخت بانکی و سئوی پایه، مواردی هستند که معمولا اکثر شرکت های طراحی سایت، در نظر گرفته و کار طراحی را بر اساس آنها انجام می دهند.
فروش گستر یکی از شرکت های موفق در حوزه طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی است. این شرکت، در دهه هشتاد شمسی آغاز به کار نمود. فروش گستر در طراحی فروشگاه اینترنتی، علاوه بر طراحی بر اساس ویژگی های حرفه ای، خدمات گسترده ای را به مشتریان خود ارائه می دهد؛ از جمله:
لیمو بیت از دیگر شرکت های ارائه دهنده خدمات طراحی فروشگاه اینترنتی با سابقه ای درخشان و طولانی است. لیمو بیت برای طراحی فروشگاه اینترنتی خدمات بسیاری را ارائه کرده و امکانات متنوعی را در اختیار مشتریان خود می گذارد. از جمله این خدمات می توان به این موارد اشاره کرد:
ویستا اپ، در سال 94 با همکاری گروهی از طراحان وب، کار خود را شروع کرد. این شرکت با وجود گذشت تنها چندسال از آغاز فعالیت خود، تاکنون بالغ بر 300 پروژه را به انجام رسانده است. ویستا اپ، به جز طراحی سایت، خدمات بهینه سازی و طراحی اپلیکیشن موبایلی را نیز ارائه می دهد.
نوین از جمله برترین شرکت ها در زمینه طراحی فروشگاه اینترنتی است. این شرکت با داشتن بیش از ده سال سابقه کار، طراحی وب سایت های بسیاری را در کارنامه خود دارد. نوین خدمات ویژه ای را به مشتریان خود ارائه می کند:
همیار توسعه فعالیت خود را از سال 94 آغاز کرد و از آن زمان تاکنون توانسته است افتخارات بسیاری را در این زمینه کسب نماید. همیار توسعه موفقیت خود را مدیون وجود تیم حرفه ای طراحی وب و تجربه و تخصص آنان می داند.
شاید بتوان گفت، طراحی اپلیکیشن موبایلی رایگان، یکی از بهترین مزایای طراحی فروشگاه اینترنتی همیار توسعه است.
کاسپید فعالیت حرفه ای خود را در سال 78 شمسی آغاز نمود و تاکنون در زمینه طراحی وب سایت ها، طراحی اپلیکیشن موبایل، بهینه سازی سایت برای گوگل و طراحی فروشگاه اینترنتی، عملکرد درخشانی داشته و با بیش از 1000 شرکت داخلی و خارجی همکاری کرده است.
پس از راه اندازی فروشگاه اینترنتی و بارگذاری توضیحات محصولات و محتوا، نوبت به بارگذاری تصاویر می رسد. به جرات می توان گفت هیچ فاکتوری مانند تصاویر مناسب از محصولات، نمی تواند در متقاعد کردن کاربران برای خرید، تأثیر گذار باشد. عکاسی از محصولات برای فروشگاه اینترنتی، شاخه ای از هنر عکاسی است که نقش به سزایی در ارائه محصولات به مخاطب دارد.
تصاویر تهیه شده از محصولات، باید علاوه بر نورپردازی و چیدمان اصولی، جزئیات محصول را به وضوح و با کیفیت بالا نشان دهد. ترکیب بندی تصویر، عامل دیگری است که در زیبایی و برازندگی تصویر نهایی بسیار اثرگذار است.
اگر صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید یا قصد فروش محصولات خود در شبکه های اجتماعی را دارید، بهتر است به عکس برداری از محصولات با موبایل های رده پایین و دوربین های غیرحرفه ای، حتی فکر هم نکنید! چرا که عکاسی از محصولات، کاری حرفه ای است و علاوه بر تجربه و دانش فراوان در امر عکاسی، نیازمند تجهیزات مناسب می باشد.
بدون شک، صرف هزینه برای تهیه تصاویر حرفه ای و با کیفیت از محصولات، موجب افزایش علاقه مندی مشتریان و به تبع آن، افزایش فروش خواهد شد. در این مقاله در مورد آموزش عکاسی از محصولات برای فروشگاه اینترنتی، توضیحاتی ارائه خواهد شد.
دوربین شما برای عکاسی از محصولات، می تواند یک دوربین حرفه ای یا یک موبایل با دوربین پیشرفته باشد. نیازی نیست برای عکاسی از محصولات، دوربین های خیلی گران قیمت تهیه کنید، اما دوربین شما باید حداقل های امکانات مورد نیاز برای عکاسی را در اختیار شما بگذارد.
عکاسان حرفه ای، برای نورپردازی سوژه مورد نظرشان، از وسایل مختلفی استفاده می کنند. رینگ لایت، لایت باکس، فلاش استودیویی و نور طبیعی خورشید، از جمله وسایل نورپردازی سوژه در عکاسی صنعتی هستند.
برای انتخاب منبع نور مناسب، باید با توجه به اندازه، جنس، بافت و نوع محصول، منبع نور مورد نیاز کار خود را برگزینید.
برای عکاسی از محصولات، نیاز دارید که سوژه خود را روی سطحی (و در محیطی مناسب) قرار دهید. اگر کمی در مورد عکاسی از محصولات جستجو کرده باشید، حتما تصاویری از جعبه های سفید رنگ دیده اید که سوژه ها را برای عکاسی داخل آن می گذارند. به این جعبه های سفید رنگ لایت باکس یا خیمه عکاسی گفته می شود. لایت باکس معمولا از صفحات نیمه شفاف و مات ساخته می شود تا بتواند نور مورد نیاز برای عکاسی از محصول داخل باکس را از خود عبور دهد. البته لایت باکس هایی با اندازه بزرگ وجود دارند که امکان کار گذاشتن منابع نور داخل آن ها وجود دارد.
سوئیپ، صفحه ای (معمولا کاغذی و با رنگ روشن و یکدست) با اندازه متناسب با محصول است. در بسیاری از موارد، بهتر است به جای قرار دادن سوژه درون لایت باکس، آن را روی سوئیپ قرار داد.
استفاده از لایت باکس، روشی بسیار خوب برای عکاسی از اشیاء و محصولاتی با اندازه کوچک است.
اما اگر قرار باشد از محصولاتی به بزرگی یخچال، مبلمان یا کمد عکس بگیرید، چطور؟ مسلما در آن هنگام نمی توانید لایت باکسی به آن بزرگی تهیه کنید.
عکاسان در چنین مواردی از سوئیپ استفاده می کنند و محصول را روی آن قرار می دهند، سپس با تجهیزات نورپردازی (با قطر زیاد و شدت متناسب)، نور مورد نیاز برای عکاسی را تأمین می کنند.
مزیت استفاده از سوئیپ تمرکز اصلی تصویر روی محصول و پنهان ماندن محل شروع دیوار است. همچنین استفاده از سوئیپ در عکاسی صنعتی باعث ساده نگه داشتن زمینه شده و تمرکز مخاطب را به سوژه معطوف می کند.
معمولا همه عکس ها، هرچه قدر هم که حرفه ای تهیه شده باشند، پس از پایان کار، احتیاج به اندکی ویرایش دارند، ممکن است ویرایش عکس تنها یک تغییر سایز جزئی باشد. در برخی موارد عکاسان هنگام ادیت عکس (پست پروداکشن) تغییراتی را در نورپردازی عکس ایجاد می کنند تا به نتیجه دلخواه دست پیدا کنند.
پیش از هر کاری ابتدا محیط را آماده کنید. آیا قرار است سوژه را درون لایت باکس قرار دهید؟ یا قرار است از سوئیپ استفاده کنید؟ یا می خواهید سوژه را روی در چیدمانی خاص و روی سطحی مانند میز قرار دهید؟
با توجه به منابع نوری که برای عکاسی در نظر گرفته اید، سوژه را در محل مورد نظر قرار داده و محیط عکاسی را آماده کنید.
فراموش نکنید که پیش از شروع عکاسی، محصول مورد نظر و محیط عکاسی (مثلا سطح میزی که محصول روی آن قرار گرفته ) را به خوبی تمیز کنید تا لکه های ناخواسته در تصاویر ثبت نشوند.
این موضوع در عکاسی از محصولات براق بسیار اهمیت دارد. بهتر است محصولات براق و شیشه ای را با دستمال نخی کاملا تمیز کنید تا هیچ لکه و اثر انگشتی روی آن دیده نشود.
حال که چیدمان مناسب را انتخاب کرده و محصول را در جای مناسب قرار دادید، نوبت به نورپردازی می رسد. همان طور که گفته شد، برای نورپردازی از تجهیزات بسیار متنوع و البته گران قیمتی استفاده می شود.
فلش های استودیویی، سافت باکس ها و رفلکتورها، از متداول ترین تجهیزات برای عکاسی صنعتی هستند. اما اگر چنین امکانات و لوازمی را در اختیار ندارید، می توانید از ترکیب چند لامپ رشته و برگه های کاغذ(برای بازتابیدن نور، در صورت لزوم) استفاده کنید.
چراغ های مطالعه با پایه قابل تنظیم، وسیله ای است که می توانید با قیمت مناسب تهیه کرده و در عکاسی از محصولات برای فروشگاه اینترنتی، از آن استفاده کنید. پیشنهاد می شود لااقل دو منبع نور خوب، برای عکاسی از محصول تهیه کنید.
ترکیب نور پروژه شما بستگی به نوع محصول، چیدمان سوژه و میزان نور مورد نظر دارد. گاهی نیز ممکن است بخواهید با به کار بردن منابع نوری خاص، جلوه های ویژه ای در تصویر ایجاد کنید.
ممکن است بتوانید عکاسی از محصول خود را به سادگی زیر نور خورشید و در کنار پنجره ای نورگیر انجام دهید. استفاده از نور طبیعی، جلوه گرم و جذابی به عکس می دهد.
نورپردازی باید به گونه ای انجام شود که سایه های تند و زننده در سوژه ایجاد نشده و جزئیات محصول به خوبی دیده شود. برای حذف سایه های تند، از تجهیزات مناسب استفاده کنید.
یک نکته مهم در نورپردازی:
هیچ گاه نور طبیعی و نور مصنوعی را با یک دیگر ترکیب نکنید و تنها از یکی از این منابع استفاده نمایید.
استفاده از منبع نور در پس زمینه، باعث میشود که محصول برجسته تر به نظر برسد و به نوعی از بک گراند، جدا دیده شود.
حال نوبت به آماده سازی دوربین می رسد. پیشنهاد می شود حتما از سه پایه و ریموت استفاده کنید تا در انتخاب سرعت های پایین شاتر، آزادی عمل بیشتری داشته باشید.
تنظیم عمق میدان وضوح:
هنگامی که دریچه دیافراگم را بسته و تنگ تر در نظر بگیرید، عمق میدان وضوح بیشتری خواهید داشت. افزایش عمق میدان وضوح، به این معنی است که سوژه شما تا عمق بیشتری از تصویر، به صورت واضح و با جزئیات ثبت می شود. البته ممکن است در همه پروژه ها به عمق میدان زیاد نیازی نداشته باشید، این موضوع به نوع محصول، اندازه آن و نوع لنز مورد استفاده شما (فاصله کانونی) بستگی دارد.
البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که با تنگ کردن دیافراگم (انتخاب عدد بزرگتر) نور ورودی به سنسور دوربین کمتر خواهد شد و باید این کمبود نور را با کم کردن سرعت شاتر یا افزایش ایزو (حساسیت) جبران نمایید.
استفاده از تلطیف کننده های نور را فراموش نکنید.